Czy to nie jest niesamowite? Nie znasz mnie, a obdarzasz całkowitym zaufaniem, bo przecież wyskakujemy razem z samolotu 3 km od ziemi i lecimy w dół z prędkością 200 km/h. Tak długo, aż nie otworzę czaszy…
Ale intuicja dobrze Ci podpowiada.. Jesteś w dobrych rękach. W rękach Arnolda Zawodowca. Skaczę już od ponad 30 lat. Byłem członkiem kadry narodowej w Wieloboju Spadochronowym. Jestem instruktorem od roku 2001, a uprawnienia tandem-pilota zdobyłem w 2004 roku. A wisienką na torcie jest to, że jestem też mechanikiem specjalistą od układania i naprawiania spadochronów, więc robię to zawodowo, nie tylko na swoje potrzeby.
To niesamowite uczucie, kiedy mogę pokazać Ci to, co kocham robić w życiu, kiedy mogę Cię zabrać na lot samolotem na wysokość 3000 metrów, otworzyć drzwi samolotu, poczuć orzeźwiający chłód powietrza i adrenalinę… i wykonać skok. Tego nie da się opisać słowami.. Tego trzeba doświadczyć! Ryzyko jest tylko jedno.. można się od tego uzależnić. Loty i skoki ze spadochronem w tandemie to niesamowite przeżycie, zapraszamy do naszej siedziby w Zielonej Górze, na lotnisku w Przylepie, w województwie Lubuskim.
P.S. Skoczyłem już kilka razy ze swoją córką. Za pierwszym razem miała 10 lat. Była zachwycona!
Skoki – dla kogo tak?
Dla każdego!
– osoby w każdym wieku
– osoby niepełnosprawne
– dzieci ze zgodą rodziców
Skoki – dla kogo nie?
Kto nie może?
– osoby chore na epilepsje
– osoby ze schorzeniami serca i układu krążenia
– osoby o wadze ponad 120 kg
– osoby niższe niż 125 cm
Przebieg spotkania na lotnisku
Przygotowanie do skoku jest bardzo proste. Nie potrzeba posiadać zaświadczeń lekarskich ani ukończonych specjalistycznych kursów.
Szkolenie pasażera trwa ok.15-20 minut.
Najpierw zapoznajemy się z oświadczeniem i podpisujemy je,
Instruktor informuje nas o przebiegu skoku,
Zakładamy i dopasowujemy do sylwetki pasażera uprząż tak, aby lot był jak najbardziej komfortowy,
Pasażer wykonuje na ziemi kilka prostych ćwiczeń sylwetki, takich samych, w jakie jego ciało ułoży się podczas lotu.
Skoczkowie wsiadają do samolotu, który wzbija się na wysokość ok. 3.000 m (min. 2.500 m) przez ok. 20-25 min. Na wysokości 2.000 m instruktor przypina swoją uprząż do pasażera a ok. 1000 m wyżej następuje skok. Po wyskoku i ok. 5 sekundach instruktor otwiera tzw. hamulec ( mały spadochron stabilizujący), dzięki któremu prędkość spadania tandemu jest zmniejszana z ok. 300 km /h do ok. 200 km /h.
Czas wolnego spadania wynosi ok. 30 s.
Na wysokości 1.600 – 1.500 m nad ziemią instruktor otwiera spadochron główny. Po otwarciu lot trwa jeszcze ok. 5 min, w ciągu których pasażer może podziwiać piękne widoki i spróbować sterowania spadochronem. Na wysokości ok. 400 m instruktor rozpoczyna manewr lądowania, tak aby wylądować bezpiecznie i w oznaczonym miejscu ( jak najbliżej miejsca startu).
Proszę czekać